۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۳

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

ظرفیت تولید علوفه در مراتع شهرستان ملارد افزایش پیدا می کند

ظرفیت تولید علوفه در مراتع شهرستان ملارد افزایش پیدا می کند

ملارد-رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملارد گفت:ارتقای ظرفیت تولید علوفه با لحاظ کردن اقدامات بیولوژیکی از دستورکارهایی است که با جدیت در مراتع این شهرستان پیگیری خواهد شد.

سید علی عظیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نیاز دامداری ها و گله داران به علوفه برای تأمینِ تغذیه دام های موجود در این شهرستان اظهار داشت:دغدغه های گله داران این منطقه برای ما قابل درک است  اما نباید از نظر دور داشت که حفظ مراتع و منابع طبیعی نیز از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد عنوان کرد:یکی از تهدیدات جدی در حوزه حفظ منابع طبیعی به چرای بی رویه دام ها معطوف می شود و در صورت عدم رعایت موارد و نکات اصولی و الزامات این امر خطیر، اراضی طبیعی با تخریب جدی مواجه خواهد شد.

وی افزود:یکی از راهکارهای اصولی برای تأمین علوفه دام ها و حفظ منابع طبیعی به افزایش ظرفیت تولید علوفه باز می گردد تا علاوه بر تأمین تغذیه مورد نیاز دام، عرصه کمتری از منابع و مراتع طبیعی با تخریب و فرسایش ناشی از چرای گله ها مواجه شود.

عظیمی گفت:در شرایط عادی، مراتع این شهرستان در هر هکتار ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم علوفه تولید می کند که با لحاظ کردن اقدامات بیولوژیکی می توان این میزان را تا هزار کیلو در هر هکتار افزایش و ارتقا داد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در خاتمه یادآور شد:حفظ منابع و مراتع طبیعی و بهره گیری اصولی و قاعده مند از این ظرفیت های خدادادی، مستلزم همیاری و همکاری دامداران و گله داران خواهد بود و در صورت عدم همگرایی سازنده و همنوایی لازم برای اجرای سیاست های اتخاذ شده، نمی توان به توفیق شایسته ای در این عرصه دست یافت.

کد خبر 3706874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha